suomeksiin Englishpå svenska
Treeniviikonloppu äitienpäivänä Kpäässä
8.-10.5. treenataan kimpassa erikoispitkää, yötä ja PK:ta. Tule mukaan... Toukokuussa myös sprinttiharjoituksia.

Viikonloppuna tarjolla neljä yhteistä harjoitusta:
pe klo 18:00 pyöräilyä/ PK tossua 1,5h Hämeenkankaan Laulupuulla. Opastus viidentienristeyksestä.

la klo 10:00 Vesa Taanilan pitämä harjoitus Erikoispitkä-teemalla 2007 Fin5-kartalla. Lisätietoa tästä harjoituksesta viestin lopussa. Katso lähtöpaikka tästä.

la klo 22:00 n. tunnin yöharjoitus Hämeenkankaalla. Lähtöpaikka Kuninkaanlähteen soramontun parkkipaikka.

su klo 9.00 pysu maajoukkueen leirikisa VK:na jo klo 9:00. Leirikisaan ennakkoilmoittaumiset jukkaniemi(at)msn.com. Lähtöpaikkana varuskunnan rajalla oleva Camp Precident. Kulku Viidentienristeyksen kautta.
Yhteistä PK-lenkkiä myöhemmin samana päivänä ei järjestetä vähäisen osanottajamäärän takia.

Näissä viikonlopun harjoituksissa luodaan taidollisia ja fyysisiäkin valmiuksia SM-erikoispitkää ja Jukolaa ajatellen. Huomiokaa myös, että ti 12.5. on AM-erikoispitkä.

SM-sprinttiin 31.5. tähtääville on tarjolla:
1.5. PellavaSprintti Jalasjärvellä
13.5. Hämeen avoin AM-sprint 
20.5. Karjaa PM-katsastus
27.5. iltana sprinttitreeni Porin liikuntakeskuksella RasKan kuntorastien yhteydessä
27.5. on tarjolla myös Elonen Sprintti Jämsässä
Katso lisätietoja Kisawebistä ja Rastikarhujen sivuilta.

28.5. KanSu sprint-treeni klo 17.30
20 min (karsinta) sprint kuntsarin kartalla + siirtyminen veryttelynä + 20 min (finaali)liikuntakeskuksen kartalla ja paluu kuntotuskeskukselle loppuverryttelynä.
Ilmoittautumiset reijo.makila(at)dna.fi 24.5. mennessä.

Lisätietoja Veskun SM-erikoispitkien harjoituksesta
SM-erikoispitkien teemaa ja erityisesti suunnistuksellisesti ratkaisevia tekijöitä mukaillen:

-maastotyyppi
-lähtö (ensimmäinen väli) kiire - hajonnat
-rytmitys (pitkät välit - lyhyet välit) keskittymisen säätely ja muiden kilpalijoiden hyödyntäminen
-loppuratkaisut (pää kylmänä - väsymys)

Teen kolme n.2,5-3km lenkkiä joilla edellämainittuja asioita painotetaan.
-ensimmäisellä lenkillä yhteislähtö
-toisella lenkillä itsenäisempi työ ja rytmitys
-viimeisellä lenkillä "loppuratkaisut"

pystyy siten tekemään kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta sopivan pituisen harjoituksen (5...8km)

taidolliset haasteet vaihtelevia mutta vaativia, mutta myös 14-v ikäiset selviää

jottei tulisi fyysisesti liian kuormittava harjoitus niin suunnittelen niin ettei koko aikaa ole tarkoitus juosta kilpailuvauhdilla. toki saa.

Käydään läpi vielä harjoituksen jälkeen:

-fyysinen valmistatuminen
-tankkaus

Kokoontuminen klo 10. Harjoituksen läpikäynti ja verryttelyt. "Yhteislähtö" n. klo 10:30 kun kaikki verrytelleet ja muuten heränneet.

 

 

01.05.2009 klo 15:40